دیوار جدا کننده شیشه‌ای فریم لس

یکی از روش‌های خوب و به‌صرفه در ایجاد یک دیوار، جهت مستقل‌سازی فضاها، استفاده از پارتیشن یا دیوار کاذب است. این دیوارها دارای متریال، شیوه‌های اجرایی و کاربری‌های متفاوت هستند. بسیاری از این دیوارها پیش ساخته هستند و همین نکته مثبت، سرعت نصب و اجرای کار را بالا می‌برد. پارتیشن شیشه‌ای یا دیوار جداکننده شیشه‌ای با کاربری خاص خود در جلوه‌بخشی و زیباسازی فضاهای داخلی بسیار تاثیرگذار است. دیوارهای جدا کننده در زیگورات به دو بخش دیوار جدا کننده کناف و دیوار جداکننده شیشه‌ای فریم لس تقسیم می‌شوند. در این مقاله دیوارهای کاذب نوع فریم لس را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مقایسه دیوارهای شیشه‌ای فریم دار و فریم لس نیز در این مقاله انجام خواهد شد. چگونگی سفارش و قیمت پارتیشن‌ فریم لس نیز در این نوشتار مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

انواع دیوار شیشه‌ای

دیوار جداکننده فریم لس1
کناف زیگورات
دیوار جدا کننده شیشه‌ای فریم لس

مزایای استفاده از دیوار شیشه‌ای فریم لس

دیوار شیشه‌ای فریم لس دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

این ویژگی به‌خصوص در دیوارهای شیشه‌ای فریم لس بدون قاب، باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای کاری خواهد شد. مفاصل نامریی و بدون درز، که توسط اتصالات سلیکونی سطحی بدون شکاف و یک‌دست ایجاد می‌شود در این راستا کمک می‌کنند.

استفاده از شیشه فریم لس باعث انتشار وسیع و سخاوتمندانه نور در فضای داخلی خواهد شد. در این نوع دیوار به دلیل استفاده از فریم‌های کم‌تر یا عدم استفاده از فریم‌های آشکار، جلوه‌بخشی نور بیشتر خواهد بود. دیدی وسیع در نوع شیشه‌های شفاف، باعث ایجاد فضایی بسیار کاربردی و مینیمالی می‌شود. از آنجا که سبک‌ مدرن بسیار مینیمال پسند است و هر عنصری را تنها درصورت کاربردی بودن به خود راه می‌دهد، این دیوار برای چنین فضایی بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود.

پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس به‌دلیل ابعاد نازک و عدم استفاده از قاب، فضای کمتری نسبت به دیوارهای کاذب دیگر اشغال می‌کنند. به این‌صورت زیر بنای مفید ساختمان را افزایش می‌دهند.

این نوع دیوار با همه فضاهای کاری هم‌گونی خاصی ایجاد می‌کند. هر سبکی با هر هارمونی رنگی در معماری و دیزاین داخلی قابل تطبیق‌ با یک دیوار شیشه‌ای فریم لس است. زیرا این دیوار نامریی است و در چیدمان فضا، تضادی ایجاد نمی‌کند.

استفاده از انواع درب‌های کشویی، ریلی و لولایی با توجه به نیاز فضای کاری از مزایای این نوع دیوار است. هم‌چنین استفاده از انواع شیشه‌ یا نصب پرده‌های کرکره‌ای در طرح‌های مختلف و به سبک افقی و عمودی دست مشتری را برای انتخابی زیبا و هنرمندانه با توجه به محیط کاری یا مسکونی باز می‌گذارد.

دیوار شیشه‌ای مات

دیوار شیشه ای مات

پارتیشن‌های شیشه‌ای مات در دفاتر مدیریت و اتاق‌های جلسات، کاربردی و جذاب است. شیشه‌های مات نور را عبور می‌دهند، اما حریم خصوصی را از بین نمی‌برند. این نوع شیشه مانعی در برابر دید جزییات، از بیرون فضای مورد نظر است.

این شیشه‌ها تکنولوژی متفاوت و ساختاری ویژه دارند. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند ساتینا، سندبلاست و شیشه‌های هوشمند کمک می‌کند تا درجه ماتی یا وضوح آن متفاوت باشد. هم‌چنین طرح‌های مات سفارشی مانند ثبت لوگو و استفاده از نام برند یا طرح‌های سفارشی خاص، در این نوع شیشه، امکان‌پذیر است.

پارتیشن نیویورکی

دیوار شیشه‌ای چیست؟

این نوع دیوار برای جداسازی بخش‌های متفاوت یک اداره، یا ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن‌جا که این دیوارها از جنس شیشه هستند، در زمان اجرا مشکلات اجرایی شامل از بین رفتن نظم محیط اجرا یا استفاده از متریالی که ممکن است باعث آشفتگی و آلودگی محیطی شود را، نخواهد داشت. این نوع دیوار برای فضاهای داخلی در منازل مسکونی نیز بسیار دکوراتیو محسوب می‌شود. به‌ویژه نوع شیشه‌ای مات آن، برای جداسازی فضاهای داخلی با رطوبت زیاد، مانند آشپزخانه، آب‌دار خانه و حمام نیز بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. این نوع پارتیشن دارای انواع کاربری‌های متفاوت است. از آن جمله می‌توان به پارتیشن‌های شیشه‌ای با عایق صوتی اشاره کرد. به‌کار بردن این نوع دیوارهای جداکننده در اداره‌ها و شرکت‌ها می‌تواند در بهبود ارتباطات کاری و ایجاد فضایی دوستانه و رقابتی بسیار مثبت، تاثیرگذار باشد. جنس این دیوارها از شیشه‌های نشکن یا شیشه سکوریت است. وجود شیشه در ایجاد یک فضای کاری پرنور و زنده بسیار تاثیرگذار است.

انواع دیوار شیشه‌ای

دیوارهای جدا کننده شیشه‌ای دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دیوار شیشه‌ای تک جداره

دیوارهای تک جداره بیشتر به عنوان جدا کننده محیط‌های کاری از یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از شیشه‌های شفاف، رنگی مات و طرح‌دار از انواع این نوع دیوار است. قاب این دیوارها از جنس آلومینیوم است و جنس شیشه این نوع دیوارها از شیشه نشکن بسیار ضخیم است.

دیوار شیشه‌ای دو جداره

دیوارهای شیشه‌ای دو جداره برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی نقش موثری برعهده دارند. استفاده از این نوع دیوار کمک می‌کند تا صداها از یک فضا به فضای دیگر منتقل نشود. هم‌چنین وجود چنین جداکننده‌ای باعث حفظ گرما و سرما در یک محیط و عدم ارتباط دمایی با فضای خارج از آن محیط می‌شود. به‌علاوه دیوارهای دو جداره ضخیم‌تر از دیوارهای تک جداره هستند و مقاومت بیشتری نیز دارند.

دیوار شیشه‌ای ثابت و متحرک

انتخاب نوع دیوار ثابت یا متحرک از ابتدای کار، مزایایی را در هر زمینه دراختیار کاربر قرار می‌دهد. دیوار شیشه‌ای ثابت از کارایی و کیفیت بالایی برخوردار هستند. بعد از نصب به‌صورت ثابت مانند بقیه دیوارها عمل می‌کند. این نوع دیوار کاذب کارایی و ماندگاری بالایی دارد. دیوار شیشه‌ای متحرک امکان انتخاب فضای خصوصی یا عمومی را فراهم می‌کند. جابه‌جایی سریع و آسان این نوع پارتیشن امکان استفاده از آن را در هر مکانی فراهم می‌کند.

دیوار شیشه‌ای هوشمند

مدرن‌ترین نوع دیوارهای کاذب، دیوارهای هوشمند هستند. این نوع دیوار از نوع متحرک محسوب می‌شوند. فشردن یک دکمه باعث تبدیل شدن محیط به یک فضای کاری مستقل می‌شود. درصورت تمایل دوباره می‌توان محیط کاری را به یک فضای جمعی تبدیل کرد. استفاده از شیشه‌های مات نیز در این نوع دیوار اتاق را تبدیل به فضایی بسیار خصوصی می‌کند.

دیوار شیشه‌ای فریم دار

این نوع دیوار دارای فریم یا پروفیل آلومینیوم در اطراف شیشه‌ها است. وجود فریم هم‌چون قاب دور دیوار شیشه‌ای را خواهد گرفت و نقش محافظتی ویژه‌ای دارد.

دیوار شیشه‌ای فریم لس

دیوار شیشه‌ای فریم لس دارای پروفیل آلومینیوم کمتری نسبت به دیوارهای شیشه‌ای فریم دار هستند. حذف پروفیل‌ها در بیشتر موارد فضای باز و نور بیشتری در اختیار معماری داخلی قرار می‌دهد. استفاده از این دیوار در جلوه بخشی و زیباسازی فضای کاری بسیار تاثیرگذار است. این نوع پارتیشن اداری برای بزرگ‌ نشان دادن فضاهای کاری با ابعاد کوچک بسیار تاثیرگذار هستند.

انواع دیوارهای شیشه‌ای فریم لس

در یک تقسیم‌بندی دیوارهای شیشه‌ فریم لس دارای دو نوع زیر هستند:

  • دیوار شیشه‌ای فریم لس تک جداره
  • دیوار شیشه‌ای فریم لس دو جداره

درجه بندی نور در پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

در نوع دیگری از تقسیم‌بندی، می‌توان پارتیشن‌های شیشه‌ای را بسته به نوع شیشه‌ی مورد استفاده به انواع زیر تقسیم کرد:

  • شیشه نامریی
  • شیشه رنگی
  • شیشه مات
  • شیشه طرح‌دار

هریک از این نوع شیشه‌ها با عبور درجات مختلف نور، روشنایی می‌بخشند.وضوح تصویری متفاوت و ایجاد مانع و محافظی برای ایجاد یک فضای کاری خصوصی از مزایای این نوع دیوار است.

سفارش دیوار شیشه‌ای فریم لس

برای سفارش پارتیشن فریم لس، ابتدا باید طرح مورد نظر را بنابر سلیقه و نوع نیاز انتخاب نمایید. انواعی هم‌چون تک‌جداره و دو جداره، هم‌چنین نوع شیشه، اندازه‌گیری مساحت، ابعاد و ضخامت این نوع پارتیشن باید با دقت محاسبه شود. سفارش واجرای این نوع دیوار نیاز به مراجعه به افراد متخصص و متبحر دارد. شرکت فنی مهندسی زیگورات با سابقه فعالیت چندین ساله در این زمینه و با کمک اساتید و متخصصان این فن یکی از شرکت‌های صاحب نام در این عرصه است. هم‌چنین درصورت تمایل کارشناسان زیگورات در محل مورد نظر حاضر خواهند شد و راهنمایی‌های مشاوره‌ای لازم را ارایه می‌کنند.

قیمت دیوار شیشه‌ای فریم لس

این نوع دیوار با توجه به استفاده از متریال کمتر نسبت به دیوار جدا کننده فریم دار، ارزان‌تر از آن محسوب می‌شود. در این نوع دیوار، یراق آلات بسیار کمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین عامل باعث می‌شود تا دقت شود که همین تجهیزات اندک نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشند، تا بتوانند به آسانی سنگینی بار شیشه‌ها را حمل نمایند. البته با بالاتر رفتن متراژ فضای اجرا، این اتصالات افزایش خواهند یافت، تا در ارایه محصولی ماندگار کمک‌ کننده باشند. قیمت این نوع دیوار به جنس متریال، نوع دیوار شیشه‌ای فریم لس و متراژ کار بستگی دارد. قیمت پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس تک جداره مناسب است و قیمت پارتیشن شیشه‌ای فریم لس دوجداره افزایش می‌یابد. سفارشی سازی این نوع دیوار توسط شیشه‌های مات یا طرح‌دار بر قیمت آن می‌افزاید. نوع و جنس شیشه این نوع دیوارهای جداکننده، یکی از مهم‌ترین نکات در قیمت دیوار جداکننده فریم لس است. قطر شیشه‌های این دیوار نیز در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

کلام آخر

در این مقاله اطلاعات مهمی در زمینه دیوار شیشه‌ای فریم لس ارایه شد. هم‌چنین انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. از آن جمله دیوارهای شیشه‌ای متحرک و ثابت، دیوار جدا کننده شیشه‌ای فریم لس و فریم دار و دیوارهای شیشه‌ای هوشمند در این مقاله بررسی شدند. از نکات دیگر بررسی شده در این مقاله، معرفی ویژگی‌های خاص پارتیشن فریم لس است. انواع شیشه مورد استفاده در این نوع پارتیشن نیز در این مقاله معرفی شدند. با توجه به ظرافت‌های اجرایی این نوع دیوار، شرکت زیگورات توسط متخصصین مجرب آماده ارایه خدمات مشاوره‌ای و اجرایی است. با ما تماس بگیرید.