کف کاذب فولادی

کف‌های کاذب، روی کف اصلی ساخته می‌شوند. این نوع پوشش با اهداف خاصی از جمله زیبایی محیط داخلی و پوشش تجهیزات کف ساختمان طراحی و نصب می‌شود. آن‌چه در زمان سفارش و خرید کف کاذب فولادی مهم است، انتخاب نوع آن است. این کف‌ها در شرکت فنی مهندسی زیگورات دارای سه نوع زیر هستند:
– کف کاذب فولادی
– کف کاذب آلومینیومی
– کف کاذب لگراند
در این مقاله هدف ما معرفی کف کاذب فولادی است. مقاله‌های تخصصی دو نوع دیگر را نیز می‌توانید در سری مقاله‌های سازه‌های کاذب زیگورات مطالعه نمایید. در این مقاله ساختار کف‌پوش‌های فولادی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و ویژگی‌های آن‌ها را بیان می‌نماییم.

فولاد چیست؟

فولاد آلیاژی ترکیبی از فلزاتی مانند آهن، نیکل، کروم، مس و… است. در انواع گوناگون این آلیاژ، درصد نیکل و کروم تغییر می‌کند. فلز فولاد دارای ویژگی‌های زیر است:

استحکام بالا

عمر طولانی

مقاومت آن در برابر خوردگی هوا و ضربه

قیمت مناسب

فولاد با توجه به نوع آن، در رنگ های متفاوت سیاه، نقره‌ای و طوسی تیره ارایه می‌شود. ورقه‌های فولادی مورد استفاده در یک کف‌پوش دارای ضخامت زیاد هستند و با تکنیک‌های جوشکاری نقطه‌ای و جوشکاری آرگون ساخته می‌شوند. قطعات ساخته شده فولادی بعد از اتصال، بسیار محکم هستند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی چیست؟

کف‌های کاذب وظیفه محافظت از تجهیزات زیرین خود را دارند. این تجهیزات می‌تواند شامل کانال‌های ارتباطی گرمایشی و سرمایشی، کابل‌ها، سیم‌های الکترونیکی، تجهیزات برقی و کامپیوتری، کانال‌های تهویه هوا و … باشند. هر کف کاذب از سه قسمت زیر تشکیل شده است:

تایل‌ها صفحات رویی در کف کاذب هستند. این صفحات مربعی که اصلی‌ترین بخش یک کف کاذب محسوب می‌شوند، دارای انواع متفاوتی مانند فولادی، آلومینیومی، لگراند، چوبی، سنگی، شیشه‌ای هستند.

پایه ارتفاع کف بنا تا تایل را تشکیل می‌دهد و خود از سه بخش کلاهک در بالا، لوله واسط در وسط و کفشک در پایین تشکیل شده‌اند.

استرینگر قابی مربعی شکل است که در محل اتصال تایل و پایه، به منظور ایجاد توازن و پخش تعادل وزنی تایل‌ها، قرار می‌گیرد.

ساختار کف‌های کاذب فولادی چگونه است؟

کف کاذب فولادی یک کف‌پوش ثانویه با تایل‌هایی از جنس فولاد است. بخش‌های دیگر کف‌پوش‌ کاذب که شامل پایه و استرینگر است نیز، از فولاد گالوانیزه است. تعدادی از کف پوش‌های کاذب نیز دارای پایه و استرینگر پلیمری هستند. ساختار این نوع کف‌پوش به‌صورت فولاد دو لایه و تو پر است. این ‌به آن معنا است که کف کاذب فولادی از تایلی با دو لایه فولاد در بالا و پایین و یک لایه بتن سبک و با استحکام زیاد در وسط ساخته شده است. این عامل قدرت و توان این نوع کف‌پوش را نسبت به انواع دیگر آن به‌صورت چشم‌گیری افزایش داده است.

کف کاذب فولادی 1

ویژگی‌های کف کاذب فولادی

این نوع کف‌پوش دارای ویژگی‌های زیر است:

اگر کف‌پوشی با قدرت و توان تحمل بالا می‌خواهید، این نوع کف‌پوش نیازتان را تامین می‌نماید. در بعضی از ساختمان‌ها قرار است تجهیزات سنگینی روی زمین قرار گیرد. استفاده از کف‌پوش فولادی بهترین گزینه برای این نوع فضاهای کاری است.

اگر ساختمان یا فضای کاری پررفت و آمدی دارید این نوع کف‌پوش بهترین گزینه است. فولاد فلزی مستحکم است و در اثر استفاده زیاد از قدرت آن کاسته نخواهد شد.

فولاد به دلیل متریال خاصش، دارای ماندگاری طولانی خواهد بود. کف‌‌پوش کاذب فولادی سال‌های طولانی بدون عیب و نقص برایتان کار خواهد کرد.